Концепция развития Феодосии
Добавлено: 27 дек 2010, 21:32
Вот такой должна быть Феодосия в ближайшие 10-15 лет.
"
"Основні принципи архітектурно-планувального рішення
В основу архітектурно-планувального рішення схеми територіального розвитку закладені наступні принципи:
установлення чіткого функціонального зонування території міста;
організація нових рекреаційних зон;
удосконалення й розвиток сельбищної зони;
удосконалення й розвиток ландшафтно-рекреаційної зони;
скорочення території промислово-виробничої зони за рахунок виносу ряду об'єктів, що займають прилягаючі до моря території, або знаходяться в центральній частині міста;
розширення територій вищих та середніх спеціальних навчальних закладів та створення нових;
раціональне рішення вулично-дорожньої мережі.
У варіанті, що рекомендовано взяти за основу для розроблення генерального плану м. Феодосія на розрахунковий період, передбачається організація трьох рекреаційних зон, які формуються на прилеглих до моря територіях.
Перша зона вже склалась в районі «Золотого пляжу». Керченське шосе – автодорога міжнародного значення М-17 Херсон-Джанкой-Феодосія-Керч, розрізає її на дві частини. Біля моря в припляжній зоні знаходяться установи, що вже функціонують – пансіонат «Україна», ТОК «Золотий пляж» та ін. З протилежної сторони магістралі знаходяться території, що відведені для рекреаційного будівництва. Деякі побудовані і функціонують. В проекті передбачається винос за межі населених пунктів частини цієї траси, а дану магістраль реконструювати і використовувати, як магістральну дорогу для обслуговування установ відпочинку, закладів громадського харчування, проїзду пасажирського транспорту та ін.
Друга, або центральна формується з територій існуючих установ – санаторію «Схід», дитячого спеціалізованого санаторію «Хвиля», Центрального військового санаторію, пансіонату «Феодосія», всіх установ відпочинку, що знаходяться по Чорноморській набережній, включає територію вантажної станції «Айвазовська», що передбачається до виносу. Винос вантажної станції, а також залізничної колії, що проходить в центральній частині міста, надасть змогу будівництва єдиної пішохідної зони від існуючої в центрі міста практично до району «Золотого пляжу», а також розміщення нових готелів і пансіонатів.
Третя зона в районі м. Іллі включає території: військових частин, каналізаційних очисних споруд, вільні від забудови та ін. Передбачається будівництво комплексу рекреаційних установ (пансіонати, готелі) і центру рекреаційної зони, що намічається на височині й розкрит убік моря. Центр являє собою єдину планувальну систему, що складається з декількох композиційних вузлів, об'єднаних парком. Уздовж берега моря планується будівництво пішохідної набережної. На першому етапі освоєння території району м. Іллі доцільно створити комплекс рекреаційних установ, а надалі, за умови забезпечення достатнього обсягу мінеральних вод, лікувальних грязей, ці установи можуть бути трансформовані в санаторії.
Між існуючою житловою забудовою та курортними установами необхідно створення 500-метрового санітарного розриву. Цю територію можна зайняти туристичними готелями, створити парк розваг з атракціонами, боулінг клуб, ролердром та ін.
Для розміщення житлової та громадської забудови пропонуються вільні від забудови території в районі вул. Челнокова та Ближні Камиші – під багатоквартирну забудову, а також площадки реконструкції, після виносу аварійного житлового фонду, складів, баз та промислових підприємств, що знаходяться в центрі міста серед житлової забудови і не витримують нормативних санітарно-захисних зон. Це ДП «Феодосійський судномеханічний завод», ВАТ «Феодосійський механічний завод» (по вул. Федька), ВАТ «Феодосійська офсетна фабрика», ВАТ «Феодосійський ХПП», ВАТ «Субос-Україна».
Райони нової садибної забудови намічаються по вул. Симферопольське шосе – «Стожари» І і ІІ та в районі Ближніх Камишів. Передбачається організація центра цього району, де будуть зосереджені основні об'єкти його обслуговування. Центр орієнтований на магістральну вулицю й візуально акцентується групами багатоквартирних будинків. Між рекреаційною зоною району «Золотого пляжу» й житловим районом Ближніх Камишів передбачається організація парку з водними об’єктами.
В центральній частині міста пропонується винос пасажирської станції «Феодосія», ДП «Феодосійський морський порт» та ДП «Феодосійський судномеханічний завод». На цих територіях пропонується розміщення морського пасажирського вокзалу з готельним комплексом, створення ділового центру та будівництво масово-видовищних споруд, благоустрій території з організацією пішохідної зони, гостьових автостоянок. Таким чином, центральна частина міста і всі радіальні вулиці, бульвари, прилеглі парки розкриваються на море. Причали намічається використовувати для стоянок маломірних судів.
Проектом передбачається розвиток мережі вищих та професійно-технічних навчальних закладів. В районі стадіону «Кристал» на територіях, звільнених внаслідок винесення військових частин, розмістяться нові заклади, або ті, що не мають достатньої території (Кримський республіканський професійно-технічний учбовий заклад «Феодосійське професійно-технічне торгово-кулінарне училище», Кримський республіканський професійно-технічний учбовий заклад «Феодосійський професійно-технічне будівельне училище») та орендують території (Приватний вищий учбовий заклад «Феодосійська фінансово-економічна академія Київського університету ринкових відносин», Феодосійський факультет Херсонського національного технічного університету).
На території заплави р. Байбуга намічається створення гідропарку, лугопарку. Надалі, при розробці генерального плану доцільно проробити питання конкретного використання цієї території для туристичної й рекреаційної діяльності.
У м. Феодосія практично сформовані два промислових утворення: промислово – транспортно-комунальна зона та промислово-складський вузол по Керченському шосе. Територія, яку вони займають в існуючих межах, складає 478,7 га.
В проекті пропонується збільшення промислово-транспортно-комунальної зони за рахунок земель Берегівської сільської ради (150 га), що на перспективу рекомендовано ввести в межу міста. На цих територіях розмістяться логістичні комплекси, підприємства, що були винесені з центральної частини міста, АТП, технополіс, технопарк, ринки та ін. Планується нове будівництво «Зернового терміналу» по пров. Чорноморському на місці ВАТ «Буддеталь»,
Намічено ряд заходів щодо вдосконалення вулично-дорожньої мережі міста. Передбачається винос автодороги М-17 Херсон-Джанкой-Феодосія-Керч за межі міста. Будівництво транспортних розв’язок у двох рівня на перетинах доріг державного значення між собою та залізницею. Винос залізничної колії з центральної частини міста, пасажирської станції «Феодосія», вантажної станцій «Айвазовська», автостанції, яка за своїм технічним оснащенням та дефіциту території не відповідає сучасним нормативним вимогам. Пропонується створити новий пересадочний транспортний вузол на півночі міста з будівництвом нової залізничної станції та автовокзалу"
"
"Основні принципи архітектурно-планувального рішення
В основу архітектурно-планувального рішення схеми територіального розвитку закладені наступні принципи:
установлення чіткого функціонального зонування території міста;
організація нових рекреаційних зон;
удосконалення й розвиток сельбищної зони;
удосконалення й розвиток ландшафтно-рекреаційної зони;
скорочення території промислово-виробничої зони за рахунок виносу ряду об'єктів, що займають прилягаючі до моря території, або знаходяться в центральній частині міста;
розширення територій вищих та середніх спеціальних навчальних закладів та створення нових;
раціональне рішення вулично-дорожньої мережі.
У варіанті, що рекомендовано взяти за основу для розроблення генерального плану м. Феодосія на розрахунковий період, передбачається організація трьох рекреаційних зон, які формуються на прилеглих до моря територіях.
Перша зона вже склалась в районі «Золотого пляжу». Керченське шосе – автодорога міжнародного значення М-17 Херсон-Джанкой-Феодосія-Керч, розрізає її на дві частини. Біля моря в припляжній зоні знаходяться установи, що вже функціонують – пансіонат «Україна», ТОК «Золотий пляж» та ін. З протилежної сторони магістралі знаходяться території, що відведені для рекреаційного будівництва. Деякі побудовані і функціонують. В проекті передбачається винос за межі населених пунктів частини цієї траси, а дану магістраль реконструювати і використовувати, як магістральну дорогу для обслуговування установ відпочинку, закладів громадського харчування, проїзду пасажирського транспорту та ін.
Друга, або центральна формується з територій існуючих установ – санаторію «Схід», дитячого спеціалізованого санаторію «Хвиля», Центрального військового санаторію, пансіонату «Феодосія», всіх установ відпочинку, що знаходяться по Чорноморській набережній, включає територію вантажної станції «Айвазовська», що передбачається до виносу. Винос вантажної станції, а також залізничної колії, що проходить в центральній частині міста, надасть змогу будівництва єдиної пішохідної зони від існуючої в центрі міста практично до району «Золотого пляжу», а також розміщення нових готелів і пансіонатів.
Третя зона в районі м. Іллі включає території: військових частин, каналізаційних очисних споруд, вільні від забудови та ін. Передбачається будівництво комплексу рекреаційних установ (пансіонати, готелі) і центру рекреаційної зони, що намічається на височині й розкрит убік моря. Центр являє собою єдину планувальну систему, що складається з декількох композиційних вузлів, об'єднаних парком. Уздовж берега моря планується будівництво пішохідної набережної. На першому етапі освоєння території району м. Іллі доцільно створити комплекс рекреаційних установ, а надалі, за умови забезпечення достатнього обсягу мінеральних вод, лікувальних грязей, ці установи можуть бути трансформовані в санаторії.
Між існуючою житловою забудовою та курортними установами необхідно створення 500-метрового санітарного розриву. Цю територію можна зайняти туристичними готелями, створити парк розваг з атракціонами, боулінг клуб, ролердром та ін.
Для розміщення житлової та громадської забудови пропонуються вільні від забудови території в районі вул. Челнокова та Ближні Камиші – під багатоквартирну забудову, а також площадки реконструкції, після виносу аварійного житлового фонду, складів, баз та промислових підприємств, що знаходяться в центрі міста серед житлової забудови і не витримують нормативних санітарно-захисних зон. Це ДП «Феодосійський судномеханічний завод», ВАТ «Феодосійський механічний завод» (по вул. Федька), ВАТ «Феодосійська офсетна фабрика», ВАТ «Феодосійський ХПП», ВАТ «Субос-Україна».
Райони нової садибної забудови намічаються по вул. Симферопольське шосе – «Стожари» І і ІІ та в районі Ближніх Камишів. Передбачається організація центра цього району, де будуть зосереджені основні об'єкти його обслуговування. Центр орієнтований на магістральну вулицю й візуально акцентується групами багатоквартирних будинків. Між рекреаційною зоною району «Золотого пляжу» й житловим районом Ближніх Камишів передбачається організація парку з водними об’єктами.
В центральній частині міста пропонується винос пасажирської станції «Феодосія», ДП «Феодосійський морський порт» та ДП «Феодосійський судномеханічний завод». На цих територіях пропонується розміщення морського пасажирського вокзалу з готельним комплексом, створення ділового центру та будівництво масово-видовищних споруд, благоустрій території з організацією пішохідної зони, гостьових автостоянок. Таким чином, центральна частина міста і всі радіальні вулиці, бульвари, прилеглі парки розкриваються на море. Причали намічається використовувати для стоянок маломірних судів.
Проектом передбачається розвиток мережі вищих та професійно-технічних навчальних закладів. В районі стадіону «Кристал» на територіях, звільнених внаслідок винесення військових частин, розмістяться нові заклади, або ті, що не мають достатньої території (Кримський республіканський професійно-технічний учбовий заклад «Феодосійське професійно-технічне торгово-кулінарне училище», Кримський республіканський професійно-технічний учбовий заклад «Феодосійський професійно-технічне будівельне училище») та орендують території (Приватний вищий учбовий заклад «Феодосійська фінансово-економічна академія Київського університету ринкових відносин», Феодосійський факультет Херсонського національного технічного університету).
На території заплави р. Байбуга намічається створення гідропарку, лугопарку. Надалі, при розробці генерального плану доцільно проробити питання конкретного використання цієї території для туристичної й рекреаційної діяльності.
У м. Феодосія практично сформовані два промислових утворення: промислово – транспортно-комунальна зона та промислово-складський вузол по Керченському шосе. Територія, яку вони займають в існуючих межах, складає 478,7 га.
В проекті пропонується збільшення промислово-транспортно-комунальної зони за рахунок земель Берегівської сільської ради (150 га), що на перспективу рекомендовано ввести в межу міста. На цих територіях розмістяться логістичні комплекси, підприємства, що були винесені з центральної частини міста, АТП, технополіс, технопарк, ринки та ін. Планується нове будівництво «Зернового терміналу» по пров. Чорноморському на місці ВАТ «Буддеталь»,
Намічено ряд заходів щодо вдосконалення вулично-дорожньої мережі міста. Передбачається винос автодороги М-17 Херсон-Джанкой-Феодосія-Керч за межі міста. Будівництво транспортних розв’язок у двох рівня на перетинах доріг державного значення між собою та залізницею. Винос залізничної колії з центральної частини міста, пасажирської станції «Феодосія», вантажної станцій «Айвазовська», автостанції, яка за своїм технічним оснащенням та дефіциту території не відповідає сучасним нормативним вимогам. Пропонується створити новий пересадочний транспортний вузол на півночі міста з будівництвом нової залізничної станції та автовокзалу"